Mnoho provozovateů vozů si pod pojmem výměna rozvodů představí pouze výměnu rozvodového řemenu nebo řetězu. Není to tak jednoznačné, dejte na odborný přístup.
Mnoho provozovatelů si pod pojmem výměna rozvodů představí pouze výměnu rozvodového řemenu nebo řetězu. Ve skutečnosti se ale má měnit mnohem více komponent s rozvody motoru souvisejících. Obvykle to jsou napínací a vodící kladky, vodní čerpadlo, případně hydraulický napínák a u rozvodových řetězů i vodící lišty řetězů a napínáky řetězů atd. Každé auto má buď řemenový, nebo řetězový rozvod (výjimečně i kombinovaný), kterým je ovládána synchronizace mezi vačkovou a klikovou hřídelí. Přeskočení nebo prasknutí řemene má obvykle za následek větší poškození motoru, proto se mu předchází preventivními výměnami a kvalitní údržbou. I samotné přeskočení řemene o jeden zub může způsobit velké problémy. Častěji než k praskání rozvodových řemenů dochází k zadření napínací nebo vodící kladky, případně k poškození vodního čerpadla, proto se doporučuje měnit celé sady rozvodů. Rozvody se mění dle servisního intervalu daného výrobci vozidla.