Brzdový systém je tím nejdůležitějším mechanismem ve vašem voze.
Výměna brzdových kotoučů a desek. Stejně jako mnoho dalších součástí automobilu podléhají i brzdy opotřebení a periodické výměně. Samozřejmě, že díly brzd nevyměňujeme zdaleka tak často jako olej nebo filtry, ovšem i tak se spousta motoristů několikrát za život s výměnou brzd setká. Že „už je čas“ lze odhalit několika způsoby. Velká spousta moderních aut dnes již disponuje senzorem opotřebení brzdových destiček. Jakmile se směs na destičkách příliš ztenčí, spojí se obvod v senzoru a na řidiče se z přístrojové desky rozsvítí žlutá výstražná kontrolka. O něco jednodušším způsobem je potom plíšek na kovové části destičky, jenž se v určitém bodě opotřebení začne třít o kotouč a vydávat pískavý zvuk. Třetí a poslední metoda je nejjednodušší, ovšem vyžaduje určitou iniciativu – prostě se podíváme skrz kolo a zbývající sílu destiček zkontrolujeme pohledem. Opotřebení brzdových kotoučů se zpočátku projevuje jejich vlněním. Když jsou kotouče opravdu tenké, hrozí jejich prasknutí, které může mít za následek zablokování kola a smyk. Brzdová kapalina se má měnit každé dva roky. S narůstajícím stářím totiž klesá její bod varu, což přímo ovlivňuje práci brzd. V praxi to vypadá tak, že vůz, který brzdil výborně v zimě a na jaře, kdy nejsou teploty vysoké, najednou v létě přestává brzdit. Brzdy totiž kvůli staré brzdové kapalině neumějí vyvinout potřebný tlak. Stará brzdová kapalina tedy představuje velké bezpečnostní riziko.